CATCHING UP

19.4.2016

Ai että mitäs mun elämään kuuluu? No pari viime kuukautta on hurahtanut sellasta vauhtia, etten itekkään meinaa pysyä perässä! Ajattelin kirjotella pitkästä aikaa vähän kuulumisia puhelinkuvien kanssa, niin tekin vähän näätte mitä oon viimeaikoina tehnyt.

These couple of last months have gone by so fast it's been hard to keep up! I was thinking about doing a little phone / snapchat recap about what I've been up to lately, so here we go.

7

/ Oon viettänyt ihan älyttömästi aikaa mun toisen perheen hostsiskojen kanssa ja niistä on tullu mulle ihan hirmu tärkeitä. Vanhempien kanssa ollaan jo sovittu, että parin vuoden päästä laitetaan tytöt lentokoneeseen ja koneen nokka kohti Suomea! // Kärsin lähes parin kuukauden ajan penikkataudista ja sen takia tuli vaihtopenkillä ja kentän laidalla vietettyä useemmatkin harjat ja pelit, mutta niistä ollaan onneksi vihdoin pääsemässä eroon ties kuinka monen tunnin venyttelyjen, rullailujen ja jäädyttelyn jälkeen. // Sain kutsun meidän koulun Academic Awardseihin, joissa siis annetaan oppilaille erilaisia palkintoja koulumenestyksestä. Tää kertoo jonku verran tästä jenkkien koulumenestyksestä, kun sain esimerkiksi tollasen Academic Letter mun keskiarvosta, vaikka yritys ja motivaatio koulua kohtaan täällä on -5, varsinkin kun mun arvosanoista ykskään ei vaikuta mun koulunkäyntiin Suomessa. /

/ I've spent lots of time with these cuties lately and I gotta say, it's gonna be extremely hard to not to take them in my suitcase when I leave in July. Luckily they already decided to come visit me in Finland! // I was suffering with shin splints for almost two months and had to sit out for a bunch of games and practices. Fortunately I'm getting better now, after hours and hours of stretching, rolling, and icing. /


3

/ Spring break tuli ja meni ja osan siitä vietin mun hostperheen kanssa Winter Parkissa laskettelemassa. Oltiin pari yötä hotellissa ja suoraan meidän hotellin parkkipaikalta lähti gondola tuon laskettelukeskuksen pieneen kylään, jossa on jonku verran pikku kauppoja, ravintoloita ja muuta ajanvietettä. // Saatiin pääsiäisenä (kyllä, täällä saadaan pääsiäispupulta lahjoja niinku joulupukilta) noita värityskirjoja ja kun mulla jäi yks laskettelupäivä välistä selkäkipujen takia, niin vietin sen sitten värittelemällä hotellihuoneessa. Muutenki noi on ihan sairaan kiva tapa rentoutua ja hetkeksi saada ajatukset muualle. // Spring breakin aikana muutin myös mun 3. ja viimeiseen perheeseen. Täällä tuun asumaan suunnitelmien mukaan vaan vähän yli kuukauden, koska sitten saan mun ihanan Suomiperheen tänne ja asutaan yhdessä sitten mun edellisten hostperheiden luona./

/ Spring break went by a few weeks ago and a part of it I spent in Winter Park with my host family. // We all got some coloring books on Easter (yes, American Easter Bunny brings presents like Santa Claus) and I spent a whole day coloring, when I had to stay off the slopes one day. // I also moved to my third and last host family over break. Plans are to stay here until my family from Finland comes to visit me in the end of May. /


5

/ Näistä Coloradon säistä vois melkein kirjottaa oman postauksen! Ei oo mitenkään epätavallista että yhtenä päivänä paistaa aurinko ja ulkona on noin 20 astetta lämmintä ja seuraavana päivänä koulut on suljettu lumen takia. Tän kollaasin kaka eka kuvaa on otettu peräkkäisinä päivinä, ja myös tuolla laskettelureissulla aamulla paisto aurinko kirkkaalta taivaalta ja 20 minuutin päästä ei nähty edes 5 metriä eteenpäin. //

/ Oh well.. Colorado weather could be its own post. I'm not even kidding when I tell that one day it was so nice and sunny and probably 20 degrees celsius and the next day we had a snow day and the whole school district was closed. /


6

/ Täällä on koulun urheilulajit jaettu kolmeen kauteen ja nyt kevätkaudeksi liityin futisjoukkueeseen. Pelaan maalivahtina JV-joukkueessa, joka on siis se koulun edustusjoukkuetta alempi taso. En ois koskaan uskonu, että jonain päivänä nauttisin jalkapallosta tai varsinkaan, että astuisin koskaan maaliin vapaaehtosesti, mutta mulla on oikeesti ollu ihan älyttömän hauskaa, vaikka välillä suosikkeja valitseva valmentaja ja peliajan puute saa mut repimään hiuksia päästä. (FYI en todellakaan kuulu näihin mun valmentajan suosikkeihin). Ollaan myös kentällä saatu kokea ihan kaikenlaisia säätiloja parin asteen lämmöstä ja vesisateesta  28 asteen kuumuuteen (3. kuva) /

/ I had never played soccer before, but I decided to try it out since it was only one of the spring sports I was even  little interested in. It actually turned out to be a lot of fun even sometimes I just wanna pull my hair off with all the frustration with all the school sports and everything being so strict comparing to playing sports in Finland./


1

/ Päätettiin yks päivä lähteä pienelle tyttöjen shoppailureissulle mun hostsiskon lacrosse pelin jälkeen. Täällä oon monessa paikassa sellasia outlet ostareita niin mentiin sitten yhteen niistä ja on kyllä pakko sanoa, että tollaset shoppailupäivät tekee välillä niiin hyvää mulle. Valitettavasti ei niinkään lompakolle, mutta mulla ei oikeestaan oo tullu täällä shoppailtua läheskään niin paljoa, kun oisin aluksi olettanu. Päätarkoitus tuolle reissulle oli löytää mulle mekko promiin ja kyllähän sekin sieltä löytyi parin turhautumisen ja kokeilun jälkeen. Siitä sitten lisää myöhemmin, kun toivottavasti kirjottelen ite promista sitte ihan oman postauksen! /

/ One day we decided to have a girls shopping day at Loveland Outlets after Ellie's lacrosse game. The main reason for this was my need for prom dress and luckily I found one. You'll get to see it later! /


4

/ No mikäs se tällanen postaus olis ilman ruokakuvia? Pakko mainita, että toi eka kuva on meidän shoppailureissulta, ja lämpötila oli tosiaan se 28 celsiusta huhtikuun alussa. /

/ Is there even a phone recap without any food??/ /


2

/ Hymyt oli leveässä kun hypättiin koulun jälkeen auton Mollyn kanssa viime tiistaina ja suunnattiin kohti Broomfieldiä. // Kyllähän siinä muutamat kyyneleet tais poskille vierähtää, kun monen vuoden unelma vihdoin toteutui. Ellie Goulding oli ihan uskomaton livenä! Sitä onnellisuuden tunnetta, kun nautit ihan täysillä ja laukat joka biisin mukana, on mahdoton sanoin kuvailla. /

/ Last Tuesday was definitely one of the happiest days in my life.  After years of waiting, I finally got to see Ellie Goulding  live and I gotta say that I couldn't keep the tears of happiness away. I can't even describe in words how amazing it was. /

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti